Veelgestelde vragen

Ondervind u bepaalde problemen, heeft u vragen over het bestelproces of vragen over onze producten dan kunt hier u onder uw vraag en antwoord hopelijk vinden. Wanneer dit niet het geval is kunt u altijd ons altijd mailen: info@meubilex.nl.Wij proberen uw vraag dan zo snel mogelijk te beantwoorden.

Levertijd van de meubelen

Wanneer producten zoals accessoires, klein meubelen en salontafels voorradig zijn zullen ze binnen enkele dagen verstuurd worden. Zijn producten niet op voorraad kunt u rekening houden met een levertijd van ongeveer 2 tot 5 weken. Voor grote producten zoals banken, kasten, eetkamerstoelen en eettafels geldt een aparte levertijd. Neem contact op met de showroom voor de actuele levertijden. Indien een groot product op voorraad is wordt u zo snel mogelijk gebeld om een afspraak voor levering in te plannen.

Wanneer u bij ons een artikel in de showroom heeft gekocht met levertijd, dan wordt dit bij de aankoop aan u vermeldt. Wanneer u online een artikel koopt met een levertijd nemen wij contact met u op over de levertijd. Wilt u de actuele levertijden weten voordat u een product besteld, dan kunt u het beste contact opnemen met onze showroom.

Levertijden zijn altijd geschat waarbij wij er ons uiterste best voor doen dit ook waar te maken. Helaas komt het door onvoorziene omstandigheden weleens voor dat meubelen later binnen komen dan verwacht. Wanneer mogelijk, proberen wij u hier tijdig over te informeren.

Is het aanmaken van een account verplicht

Nee, het aanmaken van een account is bij Meubilex niet verplicht. Wij geven u toch de mogelijkheid om een account aan te maken zodat u bij het terugkeren in onze webshop geen gegevens meer hoeft in te vullen maar u direct over kan gaan tot aankoop.

Wat doen jullie met mijn gegevens

Wij gebruiken gegevens alleen om uw bestelling uiteindelijk op locatie te krijgen en om u een correcte factuur te kunnen sturen voor uw garantie. Wij versturen u geen nieuwsbrieven of andere informatie tenzij u zich daar voor ingeschreven heeft. Uw gegevens worden ook niet aan derden verstrekt.

Bestellen

Het plaatsen van uw bestelling bij Meubilex kan op verschillende manieren. U kunt de bestelling uiteraard doen bij ons filiaal in Haaren, waar wij u deskundig advies kunnen geven en uiteraard zo goed mogelijk zullen helpen bij het maken van uw keuze.

U kunt de bestelling ook plaatsen in onze webshop, hiervoor kunt u een account aanmaken maar uiteraard kan dit ook zonder account. U klinkt hiervoor op het gewenste artikel en kiest het aantal waarna u op bestelling plaatsen drukt.

Wilt u toch deskundig advies maar bent u niet in de gelegenheid om naar onze winkel te komen dan kunnen wij uw bestelling uiteraard ook telefonisch aannemen. Hiervoor kunt u contact opnemen met onze winkel op tel nr. 0031-411-870011.

Bevestiging van uw bestelling

Bij het plaatsen van uw bestelling telefonisch of via onze webshop ontvangt u een bevestigingsemail. Deze e-mail wordt verzonden na het doen van uw bestelling waarin wij u aangeven wat u heeft besteld, wat de kosten hiervoor zijn en wanneer wij verwachten de goederen binnen te krijgen.

Status van bestellen

Wanneer u goederen bij ons besteld nemen wij contact met u op over de levertijd daarnaast informeren wij u ook over:

  • Dat uw bestelling is verzonden per post
  • Dat uw bestelling bij ons is binnen gekomen en we willen een afspraak voor levering in plannen
  • Als er zich problemen voor doen omtrent uw bestelling

Mocht u toch nog vragen hebben omtrent de status van uw order, dan kunt u dit ook per mail doen via info@meubilex.nl. Vergeet hierbij niet uw factuurnummer te vermelden.

Kunnen artikelen direct meegenomen worden uit de winkel

Sommige van onze producten zijn uniek en daarom altijd anders. Deze artikelen kunnen direct uit de winkel meegenomen, dan wel door onze bezorgers bij u thuis geleverd worden. Andere artikelen bieden wij aan welke besteld moeten worden, hierbij geven wij u aan wat de levertijd is en na binnenkomst kunnen deze artikelen opgehaald of geleverd worden. Voor de meeste banken en hoekbanken bieden wij u maatwerk aan. U kiest hiervoor een afmeting, opstelling en de juiste stof welke wij dan speciaal voor u laten vervaardigen. Hierbij hanteren wij een levertijd welke wij vooraf duidelijk aan u vermelden.

Wat zijn de betaalmogelijkheden bij Meubilex

Uw online aankoop:
Wanneer u een bestelling plaatst via onze webshop zijn er drie manieren waarop u uw betaling kan afronden. U kunt u gebruik maken van iDeal, Mr. Cash (België) of per creditcard.

Betaling in onze winkel:
Ook in onze winkel heeft u de mogelijkheid uw (aan)betaling af te ronden. U kunt uw aanbetaling contant doen of via een pintransactie.
Betalingsmogelijkheden bij bezorging.
Bij de bezorging van uw producten zijn er verschillende manieren om uw betaling af te ronden. Dit kan via een pintransactie, een bankoverschrijving of contant. Bij betaling per bankoverschrijving vragen wij u dit vooraf te doen alvorens de goederen geleverd worden zodat u een bewijs van betaling mee kunt geven aan onze chauffeur.

Hoe werkt betalen via IDeal

Wanneer u een bestelling doet via onze webshop kunt u gebruik maken van de mogelijkheid uw betaling over te maken via iDEAL. Betalen met iDEAL in een paar stappen:

  • U bestelt een product.
  • U kiest iDEAL als betaalmethode.
  • U selecteert de bank waar u uw bankzaken al online regelt.
  • U komt direct in het bekende internetbankier programma van uw bank.
  • De relevante gegevens van uw aankoop zijn al ingevuld.
  • Op de voor u bekende manier keurt u de betaling goed.
  • U ontvangt een bevestiging van uw bank.
  • U keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd.

Hoe lang duurt het voordat mijn aanbetaling binnen is

Wanneer u bij ons een bestelling plaatst, doet u eerst een aanbetaling. Hoe lang het precies duurt voordat wij uw aanbetaling ontvangen, is afhankelijk van de bank waarvan u lid bent. Wanneer wij binnen één week na ontvangst van uw order nog geen aanbetaling hebben ontvangen, nemen wij contact met u op om u hierop te attenderen. Hoort u niets van ons dan hebben wij de aanbetaling ontvangen en is uw order besteld.

Als u in onze webshop een bestelling plaatst is er geen aanbetaling mogelijk. U betaald het complete bedrag vooruit.

Zijn alle getoonde prijzen op jullie website inclusief of exclusief BTW

De prijzen op onze website zijn inclusief BTW. Op de factuur, die je bij ontvangst van je bestelling ontvangt, wordt het BTW bedrag gespecificeerd.

Hebben jullie bepaalde artikelen ook op voorraad

Veel van onze meubelen worden gemaakt op basis van uw wensen. Wij noemen dit ook wel maatwerk. Deze meubelen hebben altijd een levertijd. Toch proberen wij gangbare artikelen voor u op voorraad te houden zodat u deze goederen vaak al binnen 7 werkdagen thuis heeft staan. Dit geldt voor bepaalde banken, hoekbanken, tafels, kasten maar ook salontafels, stoelen, kussens en andere accessoires.

Hoe gaat de levering van mijn meubelen

Wanneer wij de meubelen binnen hebben word u gebeld door onze transportafdeling. Komt u de goederen zelf ophalen dan zal hiervoor een afspraak gemaakt worden (mogelijk op maandag t/m vrijdag van 10:00 – 16:30 en op zaterdag tussen 09:00 – 10:00).

Wilt u de goederen laten bezorgen dan zal onze transportafdeling contact met u opnemen om een afspraak voor levering te maken. Wij proberen uw goederen altijd binnen 5 werkdagen te leveren mits u ook op de door ons aangegeven datum de goederen kunt ontvangen. Is dit niet mogelijk dan zal de transportafdeling samen met u kijken naar een andere optie waarop u de goederen wel kunt ontvangen.

Voor kleine artikelen zoals kussens, decoratie items of bijzettafels verzenden wij uw bestelling per post.

Bezorging van meubelen in het buitenland

Naast de bezorging aan huis in Nederland bezorgen wij uw meubelen ook in Duitsland en België. Vraag onze medewerkers naar de voorwaarden en tarieven.

Wat als ik niet thuis ben tijdens de bezorging

Mocht u, zonder ons tijdig (min. 2 werkdagen voor levering) in te lichten, op de dag van levering niet thuis zijn. Dan dient u bij de eerstvolgende leverdag rekening te houden met dubbele transportkosten. Wanneer u een nieuwe afspraak voor de levering van uw producten wilt maken, dan kan dit door contact op te nemen met onze transportafdeling op tel nummer: 0411-870011

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen/annuleren

Wanneer u de bestelling welke u heeft geplaatst toch nog wilt wijzigen of annuleren dan kunt u dit doen door contact op te nemen met onze klantenservice. Dit kan via tel nummer 0411-870011.

Heeft u een bestelling van een hoekbank, tafel, kast of ander meubelstuk gedaan wat speciaal voor u op maat of kleur gemaakt word dan dient u altijd contact op te nemen met onze klantenservice met het verzoek voor wijzigen/annuleren. Let op, hier kunnen kosten aan verbonden zijn. Zie hiervoor ook onze algemene voorwaarden.

Hoe kan ik een klacht/gebrek aan mijn meubelen melden

Wanneer u een bestelling bij Meubilex gedaan en heeft u ondanks onze zorg voor al onze producten toch een klacht/gebrek aan uw meubelen. Wij vragen u dan deze klacht te melden door hier het serviceformulier in te vullen. Via dit formulier vragen wij u uw gegevens in te vullen en foto’s bij te voegen van de klacht/gebrek. Hierdoor krijgen wij een zo duidelijk en compleet mogelijk beeld van uw klacht of gebrek. Wij streven ernaar om u binnen 7 werkdagen na aanmelding van uw klacht of gebrek een reactie te geven.

Hoe kan ik mijn meubelen het beste onderhouden

Wanneer u een vraag heeft over de eigenschappen, en het onderhoud van uw meubels verwijzen wij u graag door naar ons bewaarboekje over onderhoud, service en garantie. Klik op een van de volgende links voor de informatie die u wilt lezen:

Hier kunt u waarschijnlijk al veel antwoorden op uw vragen over het onderhoud van uw meubels terug vinden. Heeft u toch een vraag welke u niet terug kunt vinden in ons bewaarboekje of waar u liever persoonlijk advies voor krijgt dan kunt u uiteraard ook altijd onze klantenservice bellen op tel nummer 0411-870011

.

Leveren jullie ook aan bedrijven

Meubilex levert ook aan bedrijven. Of u nu uw kantoor, hotel, restaurant, binnenplaats, lobby of winkel in wil richten. Wij kunnen u adviseren, ideeën aanbrengen, plannen maken en meehelpen met het zoeken naar oplossingen om uw ruimte zo goed mogelijk te benutten. Voor vragen of advies kunt u contact opnemen met onze klantenservice op tel nummer 0411-870011